Η σορός του άτυχου χειριστή του Mirage 2000-5, Γιώργου Μπαρταδώρου εντόπισε αλιευτικό που συμμετείχε στις έρευνες ανοιχτά του νησιού.

Τώρα στη θαλάσσια περιοχή περίπου 9 μίλια βορειοανατολικά της Σκύρου συνεχίζονται με αμείωτη ένταση οι έρευνες για τον εντοπισμό του καθίσματος του μοιραίου Mirage 2000-5.

Στο κάθισμα του χειριστή του μαχητικού βρίσκεται ο καταγραφέας των δεδομένων της πτήσης. Από το καταγραφέα τα μέλη της Επιτροπής Διερεύνησης του δυστυχήματος θα μπορέσουν να αναλύσουν τα δεδομένα της πτήσης του μαχητικού και κυρίως να εντοπίσουν τι ακριβώς συνέβη τα μοιραία δευτερόλεπτα πριν τη συντριβή του Mirage που είχε αποτέλεσμα τη «βουτιά θανάτου».

Γι αυτό ομάδα δυτών προχωράει σε κατάδυση στο σημείο της συντριβής προκειμένου να εντοπίσει το «μαύρο κουτί» του μαχητικού αεροσκάφους της Πολεμικής μας Αεροπορίας.

Υπενθυμίζεται πως την Πέμπτη εντοπίστηκαν κάποια από τα συντρίμμια του αεροσκάφους. Οι διασώστες που έφτασαν στο σημείο της συντριβής εντόπισαν η κάσκα του άτυχου χειριστή, η μικρή σωστική λέμβος και το κιτ επιβίωσης που διέθετε το Mirage στο cockpit.

Την ίδια στιγμή εκτιμάται πως το κουφάρι του Mirage 2000-5 βρίσκεται σε βάθος 300 μέτρων.

Το μαύρο κουτί αναμένεται να δώσει απαντήσεις

Το μοιραίο Mirage 2000-5 πετούσε σε αρκετά χαμηλό ύψος, κάτω των 6.000 ποδών ή των 2.000 μέτρων καθώς όταν προσέγγισε την 135 Σμηναρχία της Σκύρου στην περιοχή επικρατούσε υψηλής πυκνότητας υγρασία που περιόριζε δραστικά την ορατότητα. Αυτό φέρεται να δυσχέρανε σημαντικά τα δεδομένα της πτήσης και να προκάλεσε στον εμπειρότατο σμηναγό ένα είδος παραίσθησης αναφορικά με την πραγματική θέση του αεροσκάφους. Αν έχει συμβεί αυτό τότε ο ο 34χρονος Σμηναγός (Ι) Γιώργος Μπαταδώρος νόμιζε ότι η κατεύθυνση που ακολουθούσε με βάση τα όργανα πλοήγησης δεν ήταν η σωστή και «διόρθωσε» την δήθεν λανθασμένη πορεία, με αποτέλεσμα να συντριβεί.

Ωστόσο μέχρι να εντοπιστεί ο καταγραφέας πτήσης και να αναλυθούν τα δεδομένα, παραμένει στο τραπέζι και το σενάριο ο άτυχος χειριστής είτε υπέστη κάτι αιφνίδιο. Γι αυτό δεν πρόλαβε να εκτιμήσει έγκαιρα τον επερχόμενο κίνδυνο, λόγω του πολύ χαμηλού ύψους που δεν του άφησε περιθώριο αλλαγής πορείας και ανύψωσης.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.