Άρθρο του Γιάννη Μαγκριώτη

Όταν η κυβέρνηση, πριν από περίπου έναν χρόνο, ανακοίνωσε το πλαίσιο ιδιωτικοποίησης της Εγνατίας, είχα γράψει ότι «βάζουν 50 διόδια στην Εγνατία οδό και στους κάθετους άξονες, δέκα από αυτά στην Περιφερειακή Ενότητα Θεσσαλονίκης. Ακυρώνουν τον γεωστρατηγικό, αναπτυξιακό και κοινωνικό της ρόλο για τη χώρα και τη Βόρεια Ελλάδα».

Η κυβέρνηση εξαπέλυσε ταυτόχρονα μια προπαγανδιστική καταιγίδα, διαψεύδοντας τα πάντα και ανακοίνωσε -υπέγραψε κιόλας- τον περσινό Δεκέμβριο απόφαση να μην πληρώνουν διόδια οι άνεργοι και οι κάτοικοι των μεθοριακών δήμων και προανήγγειλε εγκατάσταση ηλεκτρονικών διοδίων με ταυτόχρονη μείωσή τους.

Όλα αποκαλύφθηκε ότι δεν είχαν καμία σχέση με την αλήθεια, αφού σήμερα δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως η κοινή υπουργική απόφαση (Σπίρτζη-Τσακαλώτου) που καταργεί τις εξαιρέσεις της προηγούμενης, εκτός των ανέργων, και αυξάνει από 1/1/19, μεσοσταθμικά, κατά 67% το ύψος των διοδίων σε όλον τον άξονα και τις καθέτους.
Μάλιστα στα διόδια των Μαλγάρων τα αυξάνει κατά 150%, δηλαδή από 1,20 στα 3 ευρώ για Ι.Χ.
Μια πιο προσεκτική ματιά που έριξα στην υπουργική απόφαση, τα διόδια -μετωπικά και πλευρικά- έφθασαν αθροιστικά στα 64.
Και μη νομίζετε ότι σταματά εδώ η τραγωδία, αφού αυτά πρέπει να εγκριθούν από την τρόικα και όταν ιδιωτικοποιηθεί ο αυτοκινητόδρομος, ο παραχωρησιούχος θα έχει το δικαίωμα να τα αυξήσει κι άλλο!

Όχι, υπάρχουν κι άλλες λύσεις για την αξιοποίηση της Εγνατίας οδού, με καλύτερα αποτελέσματα -έχω γράψει και παλιότερα αναλυτικά- και όχι αυτή που τους επιβάλουν οι μεγαλοεργολάβοι και οι τράπεζες.

Δήμαρχοι, περιφερειάρχες και άλλοι φορείς, που πρόσφεραν ουσιαστικά τη σιωπή τους, τώρα ίσως καταλάβουν ότι τα φλερτ με κυβερνητικούς αξιωματούχους για κάνα ρουσφέτι και έναν καλό λόγο προεκλογικά, θα έχει μεγάλο τίμημα πολιτικό γι’ αυτούς.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.