Ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ, Στέλιος Παππάς, στη σημερινή συνέντευξη Τύπου που δόθηκε στο αμαξοστάσιο του ΟΑΣΘ στη Σταυρούπολη, ανέφερε πως αυτή την στιγμή κυκλοφορούν 350 λεωφορεία, 24 λεωφορεία έχουν παραληφθεί από την ΕΛΒΟ ύστερα από επισκευή και 18 – 20 βρίσκονται αυτή την ώρα σε εξωτερικά συνεργεία. Είπε ακόμη πως κατανοούν την ταλαιπωρία που υφίστανται καθημερινά οι Θεσσαλονικείς. «Κατανοούμε απολύτως τον πόνο των πολιτών αλλά εκτός από τον πόνο των πολιτών έχουμε διαμορφώσει και ένα άλλο πολιτισμό διότι σας θυμίζω ότι την προηγούμενη περίοδο οι άνεργοι πετιόντουσαν έξω με κλωτσιές και είδαμε «απείρου κάλλους» εικόνες. Σήμερα οι δικοί μας ελεγκτές είναι σύμβουλοι των πολιτών. Δεν θέλουμε να σου βάλουμε πρόστιμο».

Επίσης ο κ. Παππάς ανέφερε ότι η Θεσσαλονίκη χρειάζεται ένα άλλο σχέδιο συγκοινωνιών με κεντρικό άξονα τη φιλοσοφία της μετεπιβίβασης ώστε να μη βαρύνεται το κέντρο της πόλης. «Δεν είναι λογικό να περνάνε όλες οι γραμμές από το κέντρο» είπε μεταξύ άλλων. Ωστόσο έκανε έκκληση για άλλη μια φορά έκκληση προς τους φορείς της Τοπικής Αυτοδιοίκησης για την «επιτακτική ανάγκη που υπάρχει για συνεννόηση» καθώς όπως είπε χαρακτηριστικά «δεν μπορεί να γίνει σχεδιασμός ανάλογα με τη βολή κάθε δημάρχου».

Δεν αντιστοιχεί στις ανάγκες της πόλης ο αριθμός των λεωφορείων

Ο κ. Παππάς επεσήμανε πως κατά την απογραφή εμφανίζονται 622 λεωφορεία. «Ωστόσο, από την πρώτη στιγμή που αναλάβαμε διαπιστώσαμε ότι από τα λεωφορεία αυτά, μόνο τα 245 ήταν δυνατόν να τεθούν στην εξυπηρέτηση του κοινού , αλλά και αυτά παρουσίαζαν σημαντικά προβλήματα. Τα υπόλοιπα 272 λεωφορεία είτε έχουν βλάβη, είτε είναι για ανακατασκευή. Δεν αντιστοιχεί στις ανάγκες της πόλης ο αριθμός των λεωφορείων που κινούνται. Το σύνολο του στόλου έπασχε από πρόωρη γήρανση. Διαπιστώθηκε έλλειψη προληπτικής συντήρησης, ελλείψεις ανταλλακτικών και δυσκολίες προμηθειών για λόγους που αφορούν υψηλά χρέη του οργανισμού προς προμηθευτές, έλλειψη τεχνιτών για την συντήρηση, καθυστέρηση της διαδικασίας προμήθειας και ανανέωσης ηλεκτρονικού εξοπλισμού των αμαξοστασίων. Την ίδια περίοδο που και οι εργαζόμενοι παρέμεναν απλήρωτοι για τα έτη 2015, 2016 και 2017 είχαν καταβληθεί στους μετόχους 35,9 εκατ. ευρώ. Ποια είναι η προτεραιότητα;».

 

Την περίοδο 2000-2016 εκποιήθηκαν – αποσύρθηκαν από τον ΟΑΣΘ 399 λεωφορεία

Στο πλαίσιο της έρευνας που πραγματοποιήθηκε διαπιστώθηκε ότι λεωφορεία που είχαν αποσβεστεί λογιστικά ηλικίας 12 ή 15 ετών, εκποιούνταν είτε ως λειτουργικά, είτε ως άχρηστο υλικό (scrap).

«Συγκεκριμένα στην περίοδο 2000-2016 εκποιήθηκαν – αποσύρθηκαν από τον ΟΑΣΘ 399 λεωφορεία εκ των οποίων το μεγαλύτερο μέρος (80%) ήταν ηλικίας 12 ετών. Τα λεωφορεία είχαν κόστος αγοράς 42.282.307,52 ευρώ και εκποιήθηκαν έναντι ποσού 860.081,58 ευρώ. Από την εμπειρία που αποκομίσαμε με την συνεργασίας μας με την ΕΛΒΟ, διαπιστώσαμε ότι με ένα κόστος 15.000 ευρώ ανά λεωφορείο, θα ήταν δυνατό τα λεωφορεία αυτά να αναταχθούν και να προσφέρουν τουλάχιστον για μία τριετία τις υπηρεσίες τους με εγγύηση συντήρηση.

Το συμπέρασμα είναι ότι, στο διάστημα από 25/7/2017 έως 31/1/2018 έχουν χαθεί 47.446 μέρες κυκλοφορίας των λεωφορείων. Τα λεωφορεία αυτά είχαν κόστος αγοράς 42.282.307,52 ευρώ  και εκποιήθηκαν έναντι ποσού 860.081,58 ευρώ. Από την εμπειρία που αποκομίσαμε στην συνεργασία μας με την ΕΛΒΟ, διαπιστώσαμε ότι με ένα μέσο κόστος 15.000 ευρώ ανά λεωφορείο, θα ήταν δυνατόν τα λεωφορεία αυτά να αναταχθούν και να προσφέρουν τουλάχιστον για μία τριετία τις υπηρεσίες τους με εγγύηση συντήρησης. Αυτό σημαίνει ότι αν είχε  αξιοποιηθεί ο στόλος θα κόστιζε 6 εκατ. ευρώ και θα πρόσφερε συνολικά πάνω από 360.000 μέρες εργασίας. Αν υπολογίσουμε ότι το κάθε λεωφορείο προσφέρει έσοδο 500-600 ευρώ ημερησίως, αυτό σημαίνει ότι θα μπορούσαν να αποφέρουν στην τριετία 180-220 εκατ. ευρώ. Αντί αυτής της επιλογής επελέγη η εκποίηση».

Σχέδιο για γραμμές παράλληλες στον παραλιακό άξονα

Όπως σημείωσε ο κ. Παππάς, υπάρχει σχέδιο για γραμμές, παράλληλες στον παραλιακό άξονα χωρίς να αυξηθεί το κόμιστρο για μετεπιβίβαση ωστόσο όπως επισήμανε το σχέδιο το επεξεργάζεται ο ΟΣΕΘ χωρίς να δώσει επιπλέον πληροφορίες.

Ο κ. Παππάς επισήμανε την ανάγκη επανασχεδιασμού των συγκοινωνιών στη Θεσσαλονίκη, σημειώνοντας ότι «στόχος είναι να ελαφρυνθεί το κέντρο και να ενισχθούν οι περιφερειακές διαδρομές του πολεοδομικού συγκροτήματος».

Η νυν διοίκηση είναι ‘αχθοφόρος των αμαρτιών των περασμένων ετών»

Ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ κατηγόρησε την προηγούμενη διοίκηση καθώς όπως σημείωσε η νυν διοίκηση είναι ‘αχθοφόρος των αμαρτιών των περασμένων ετών». «Δεν μπορεί να δέχομαι επίπληξη επειδή ασχολούμαι με το παρελθόν. Ήμασταν στο σημείο μηδέν και αυτό δεν μπορεί να το ξεχνάει κανένας. Προσπαθούμε από το σημείο μηδέν να ξεκινήσουμε», πρόσθεσε.

Η τηλεματική έχει ανατεθεί σε νέο ανάδοχο

Για το σύστημα τηλεματικής, τόνισε, πως έχει ανατεθεί πλέον στο νέο ανάδοχο ως προς την συντήρηση. «Για το σύστημα το ηλεκτρονικό υπάρχει μια ολόκληρη διαδικασία. Το κεντρικό παραμένει στον ίδιο ακόμη δεν έχουμε ετοιμαστεί για την εναλλακτική λύση. Περιμένουμε τα τεύχη από το πανεπιστήμιο της Αθήνας για να προχωρήσουμε σε συνολική αναμόρφωση με στόχο την ψηφιακή ένταξη του οργανισμού και ως όρος την τηλεματική και ως ότι την εσωτερική οργάνωση του οργανισμού», υπογράμμισε ο κ. Παππάς.

Επιλεκτικές συγγένειες των πρώην μετόχων του ΟΑΣΘ με τη ΝΔ

Τέλος, ο κ. Παππάς αναφερόμενος στους πρώην μετόχους του ΟΑΣΘ έκανε λόγο για «επιλεκτικές συγγένειες», ενώ παρουσίασε έγγραφο στο οποίο διαφαίνεται η σχέση των πρώην μετόχων με βουλευτή της Νέας Δημοκρατίας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.