Σε αναμμένα κάρβουνα οι εργαζόμενοι στην ΕΛΒΟ – Περιμένουν εξαγγελία Τσίπρα στη ΔΕΘ

Πληροφορίες αναφέρουν ότι εντός του τρέχοντος μήνα, αναμένεται να τρέξει το τρίτο σκέλος του διεθνή διαγωνισμού για την πώληση της ΕΛΒΟ, ωστόσο όλα θα εξαρτηθούν από τις αυριανές εξαγγελίες Τσίπρα

Sharing is caring!
0Shares

Με το… αόριστο “Πρέπει να ξανανοίξει”, ο υπουργός Άμυνας, Πάνος Καμμένος, με ραδιοφωνικές του δηλώσεις πριν από ένα 24ωρο σε αθλητικό ραδιόφωνο της Θεσσαλονίκης, απάντησε σε σχετική ερώτηση για το μέλλον της Ελληνικής Βιομηχανίας Οχημάτων.

Η ΕΛΒΟ τελεί υπό εκκαθάριση εδώ και αρκετά χρόνια, ωστόσο λειτουργεί και μάλιστα έχει αναλάβει τόσο εγχώρια πρότζεκτ (βλέπε ΟΑΣΘ), όσο και κάποια έργα από το εξωτερικό. Τα συγκεκριμένα έργα είναι ανακατασκεύης και επ’ ουδενί δεν είναι αρκετά για να καλύψουν τα λειτουργικά έξοδα της εταιρίας, για την οποία κάθε χρόνο το ελληνικό δημόσιο δίνει επιχορήγηση αρκετών χιλιάδων ευρώ.

Σύμφωνα όμως με ενημέρωση από την προτελευταία φορά που βρέθηκε ο πρωθυπουργός, Αλέξης Τσίπρας, στη Θεσσαλονίκη, αναμένεται εξαγγελία του ιδίου, στην αυριανή του ομιλία στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης.

Οι εναπομείναντες εργαζόμενοι στην ΕΛΒΟ κάθονται κυριολεκτικά σε αναμμένα κάρβουνα, καθώς περιμένουν να δουν τι μέλλει γενέσθαι, την ώρα που βρίσκεται σε εξέλιξη η διαδικασία μετατάξεων σε άλλους φορείς του δημοσίου, ενώ υπάρχει πάντα στο προσκήνιο το θέμα πώλησης της εταιρίας σε επενδυτή, μία διαδικασία που “κόλλησε” από τον ειδικό εκκαθαριστή, την εταιρία Ernst&Young.

Πληροφορίες μέσα στο καλοκαίρι ανέφεραν ότι εντός του τρέχοντος μήνα, αναμένεται να τρέξει το τρίτο σκέλος του διεθνή διαγωνισμού για την πώληση της ΕΛΒΟ, ωστόσο από τότε πολλά άλλαξαν και σίγουρα όλα θα εξαρτηθούν από τις αυριανές εξαγγελίες Τσίπρα.

Αποκλειστικές πληροφορίες του σάιτ μας, newreport.gr, αναφέρουν ότι ο πρωθυπουργός αναμένεται να αναφερθεί στο θέμα της ΕΛΒΟ, όσο και ο υπουργός Άμυνας, Πάνος Καμμένος, χωρίς ωστόσο να μπουν σε λεπτομέρειες.

Δύο οι ενδιαφερόμενοι επενδυτές

Δύο είναι οι ενδιαφερόμενοι επενδυτές για την εξαγορά της ΕΛΒΟ, αν και εφόσον προχωρήσει η διαδικασία πώλησης της εταιρίας, καθώς υπάρχει και το σενάριο -δια στόματος Σπίρτζη- για ολοκλήρωση της εκκαθάρισης και μετά η δημιουργία ΣΔΙΤ με τους εργαζόμενους, ο ίδιος υπουργός είχε αναφερθεί και σε ΣΔΙΤ για την κατασκευή υπερσύγχρονων λεωφορείων στις 31 Μαρτίου 2018, ένα θέμα που πρώτοι αναδείξαμε από το σάιτ newreport.gr, από τον Σεπτέμβριο του 2017.

Την ίδια ώρα, ένα σενάριο που δεν έχει φύγει από το τραπέζι και αφορά τη Σύμπραξη Ιδιωτικού και Δημοσίου Τομέα, είναι τα ποσοστά που θα λάβουν οι μέτοχοι, όπως κατ’ αποκλειστικότητα είχαμε γράψει στις 14 Σεπτεμβρίου του 2017, αλλά όπως προαναφέραμε, για το θέμα αναμένεται να αναφερθεί ο ίδιος ο πρωθυπουργός, οπότε υπομονή μερικές ώρες, μέχρι το βράδυ του Σαββάτου.

Να τονίσουμε ότι οι ενδιαφερόμενοι επενδυτές είναι η γερμανική Krauss Maffei Wegmann και η νοτιοαφρικάνικη Paramount Group, με τους Γερμανούς να ενδιαφέρονται κυρίως για τα Αντισταθμιστικά Ωφέλη (ΑΩ) των Leopard, ενώ η εταιρία από τη Νότια Αφρική έχει καταθέσει πρόταση εξαγοράς της ΕΛΒΟ έναντι 10 εκατομμυρίων ευρώ στον πρώτο διεθνή διαγωνισμό, αλλά δεν συμμετείχε στο δεύτερο σκέλος του διαγωνισμού, κάτι που γεννά ερωτηματικά για το έμπρακτο ενδιαφέρον για την εξαγορά της ΕΛΒΟ.

Αρμόδιο υπουργείο το Οικονομικών και ο Τσακαλώτος

Η αρμοδιότητα της ΕΛΒΟ παραμένει στο υπουργείο Οικονομικών και τον υπουργό, Ευκλείδη Τσακαλώτο, με το υπουργείο Άμυνας να εμπλέκεται ως συναρμόδιο υπουργείο σε δικές του εγκαταστάσεις, εντός του εργοστασίου στη Σίνδο Θεσσαλονίκης.

Εχει πέσει στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων και η επενοικίαση των εγκαταστάσεων του υπουργείου Άμυνας σε επενδυτή, ή ακόμη και η σύμπραξη δύο επενδυτών, με τον κάθε επενδυτή να αναλαμβάνει τελείως διαφορετικό κομμάτι δουλειάς εντός του εργοστασίου, αλλά το τελευταίο σενάριο δεν φαίνεται να προχωράει.

Τρίτη φάση και τεμαχισμός;

Υπάρχει και ένα σενάριο που θέλει να προχωράει η ειδική εκκαθάριση, να διεξάγεται το τρίτο μέρος του διεθνή διαγωνισμού, με την εταιρία να βγαίνει στο… σφυρί τεμαχισμένη. Αυτό το σενάριο θα είναι και ο θάνατος της Ελληνικής Βιομηχανίας Οχημάτων, κάτι που απεύχονται όλοι…

Sharing is caring!
0Shares

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.