Στο εδώλιο του Τριμελούς Εφετείου Κακουργημάτων «στέλνει» τον Γιάννη Μπουτάρη και πρώην µέλη του ∆Σ του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης η πρόταση του εισαγγελέα αναφορικά µε τις διπλές αμοιβές που εισέπραττε, µε σύµφωνη γνώμη της τότε διοίκησης, ο πρώην καλλιτεχνικός διευθυντής Δημήτρης Εϊπίδης.

Σύμφωνα με δημοσίευμα του Έθνους με υπόµνηµά του ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, που ήταν πρόεδρος του ∆Σ του Φεστιβάλ, αρνείται την κατηγορία που του αποδίδεται, υποστηρίζοντας ότι «στη συμβολική και σύντοµη θητεία µου δεν είχα διαχειριστική εξουσία» και ότι «βρέθηκα αντιμέτωπος µε µια παγιωμένη κατάσταση η οποία ουδέποτε είχε αμφισβητηθεί τόσο από τη νοµική υπηρεσία του Φεστιβάλ όσο και από τις ελεγκτικές Αρχές».

Ακόµη, ο Γιάννης Μπουτάρης κατηγορείται ότι, ως πρόεδρος του ∆Σ του Φεστιβάλ, ενέχεται και στην παράνοµη χορήγηση επιδομάτων ευθύνης στους δύο υπαλλήλους που αυθαίρετα χαρακτηρίστηκαν η µία ως προϊστάμενη λογιστηρίου γραφείου Αθηνών και η δεύτερη ως προϊστάμενη διεύθυνσης προσωπικού, λαμβάνοντας επιπλέον χρήματα και προκαλώντας οικονοµική ζημιά στην περιουσία του Φεστιβάλ.

Με πρότασή της προς το Συμβούλιο Εφετών Θεσσαλονίκης, η αντεισαγγελέας Ειρήνη Χρυσογιάννη ζητά να παραπεμφθούν σε δίκη συνολικά 7 κατηγορούμενοι για κακουργηματική «απιστία από κοινού» σε βάρος Νοµικού Προσώπου Ιδιωτικού Δικαίου (ΝΠΙΔ).

Το δικαστικό συμβούλιο αναμένεται να λάβει το προσεχές χρονικό διάστημα την τελική απόφαση αναφορικά µε την παραπομπή των εμπλεκόμενων. Εκτός από τον σημερινό δήμαρχο Θεσσαλονίκης και τον συνταξιούχο καλλιτεχνικό διευθυντή, στο κάδρο των κατηγορουμένων βρίσκονται ένας δημοτικός σύμβουλος, ένας δημοσιογράφος, ένας συγγραφέας, ένας δημοτικός υπάλληλος και ένας δικηγόρος, που συμμετείχαν στο διοικητικό συμβούλιο του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης την περίοδο 2011-2014.

Η ποινική διερεύνηση της υπόθεσης ξεκίνησε τον Σεπτέμβριο του 2012, όταν στο γραφείο του εισαγγελέα Οικονοµικών Εγκλημάτων Αθηνών έφθασε ανώνυμη καταγγελία που ανέφερε ότι «σκοπίμως καθυστερείται η έγκριση εσωτερικού κανονισµού» στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, ώστε να επωφελούνται ο Δ. Εϊπίδης και άλλα συγκεκριμένα πρόσωπα – μεταξύ των οποίων η τότε συντονίστρια του Φεστιβάλ και µια εκδοτική εταιρεία συμφερόντων του συζύγου της.

Ακόµη, γινόταν αναφορά και στη χορήγηση επιδόματος ευθύνης σε δύο υπαλλήλους τις οποίες οι αρμόδιοι του Φεστιβάλ εμφάνιζαν ψευδώς την πρώτη ως διευθύντρια λογιστηρίου και τη δεύτερη ως διευθύντρια προσωπικού, ενώ φέρονται ότι δεν είχαν τα τυπικά προσόντα.

Κατηγορίες για διπλά µισθολόγια

Την παραπομπή του δημάρχου Θεσσαλονίκης και πρώην µελών του ∆Σ του Φεστιβάλ Κινηματογράφου ζητά η αντεισαγγελέας για τις διπλές αμοιβές του πρώην καλλιτεχνικού διευθυντή Δ. Εϊπίδη.

Ο Γιάννης Μπουτάρης ως πρόεδρος και τα υπόλοιπα κατηγορούμενα µέλη του ∆Σ Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης διορίστηκαν µε υπουργική απόφαση που δημοσιεύτηκε σε ΦΕΚ το 2011.

Σύµφωνα µε την εισαγγελική πρόταση, το παραπάνω διοικητικό συμβούλιο, σε απαρτία, «αποφάσισε να µη δημοσιευτεί δημόσια πρόσκληση ενδιαφέροντος για τη θέση του γενικού διευθυντή», για τη σχετική πρόταση προς τον αρμόδιο υπουργό, ενώ δόθηκε ομόφωνα εξουσιοδότηση στον διευθυντή του Φεστιβάλ Δημήτρη Εϊπίδη «να προβεί σε όλες τις ενέργειες για την υπογραφή πάσης φύσεως συµβάσεων ή την τροποποίησή τους για την υλοποίηση του 52ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης και του 14ου Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης και των νέων προγραμμάτων».

Ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης παραιτήθηκε από τη θέση του προέδρου και αντικαταστάθηκε αργότερα, τον Νοέμβριο του 2013. Στην πρόταση της κυρίας Χρυσογιάννη αναφέρεται ότι οι θέσεις του γενικού διευθυντή και των διευθυντών του Φεστιβάλ είναι πλήρους και αποκλειστικής απασχόλησης. Και ότι απαγορευόταν στα µέλη του ∆Σ, στον γενικό διευθυντή και στους διευθυντές του Φεστιβάλ να συμβάλλονται καθ’ οιονδήποτε τρόπο µε το Φεστιβάλ, επί ποινή ακυρότητας της σύµβασης. Ωστόσο, ο Δημήτριos Εϊπίδης κατείχε τις δύο θέσεις, τόσο του διευθυντή όσο και του καλλιτεχνικού διευθυντή του Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης, βάσει σύµβασης και αμειβόταν τόσο µε μισθοδοσία όσο και µε «μπλοκάκι», εκδίδοντας αποδείξεις παροχής υπηρεσιών έως και τον Ιούνιο του 2012, παρότι η από 15 Ιουνίου 2009 σύµβασή του για παροχή ανεξάρτητων υπηρεσιών ειδικού συνεργάτη ήταν αυτοδικαίως άκυρη.

Πηγή: Έθνος

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.