Επερώτηση για τον ΟΑΣΘ στην Μητροπολιτική Επιτροπή από τους Δέσποινα Χαραλαμπίδου, τακτικό μέλος της Μ.Ε. της Π.Κ.Μ.
και Γιώργο Θεοδωρόπουλος, αναπληρωματικό μέλος της Μ.Ε. της Π.Κ.Μ. και Περιφερειακοί σύμβουλοι της Π.Κ.Μ.

Αναλυτικά:
Για την περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας
Θεσσαλονίκη 4/10/2018
ΕΠΕΡΩΤΗΣΗ
Προς τον κ. Πρόεδρο της Μητροπολιτικής Επιτροπής Θεσσαλονίκης.

Θέμα: Για την απελευθέρωση του συγκοινωνιακού έργου του ΟΑΣΘ .

Με τροπολογία που κατατέθηκε αργά προχθές το βράδυ, σε νομοσχέδιο για τα Υδατοδρόμια, ένα χρόνο μετά το πέρασμα στο δημόσιο του ΟΑΣΘ και του ΣΑΣΘ, με τυμπανοκρουσίες ( !! ), η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ ΑΝΕΛ που δεν κατάφερε ούτε στο ελάχιστο να βελτιώσει τις συγκοινωνίες στη Θεσσαλονίκη, αντίθετα τις επιδείνωσε, επαναφέρει τη δυνατότητα επανιδιωτικοποίησης του ΟΑΣΘ αφού, σύμφωνα με το άρθρο Α παράγ. Γ της τροπολογίας : « στις περιοχές αρμοδιότητας ΟΑΣΑ ΑΕ και ΟΣΕΘ ΑΕ επιτρέπεται η εκτέλεση αστικών και υπεραστικών δρομολογίων από τα ΚΤΕΛ ΑΕ ή από τους ΟΤΑ Α ή Β βαθμού ή από ειδικό μεταφορέα επιβατών με την υπογραφή σύμβασης αφενός μεταξύ του ΟΑΣΑ ΑΕ ή του ΟΣΕΘ ΑΕ και αφετέρου του φορέα εκτέλεσης».
Είναι φανερό ότι δημόσιες συγκοινωνίες με ψίχουλα δε γίνονται, και οι μνημονιακές δεσμεύσεις που ανέλαβε η κυβέρνηση και προβλέπουν υπέρογκα πλεονάσματα, δεν επιτρέπουν τη χρηματοδότηση του ΟΑΣΘ, ώστε να ανανεώσει το γερασμένο στόλο του, και να μπορέσει να εκπονήσει ένα γενικό και ολοκληρωμένο σχέδιο για λειτουργικές, ασφαλείς και φθηνές συγκοινωνίες στη Θεσσαλονίκη.
Η επαναφορά στους ιδιώτες, έστω και τμήματος του συγκοινωνιακού έργου, ανοίγει ουσιαστικά τον δρόμο για την επανιδιωτικοποίηση των συγκοινωνιών και θα έχει σοβαρές αρνητικές επιπτώσεις στην μετακίνηση των συμπολιτών μας αλλά και στην ίδια την πόλη μας.
Κατά τη γνώμη μας, με τη σχετική τροπολογία, δε διασφαλίζεται ότι θα είναι καλύτερες ποιοτικά οι συγκοινωνίες, και κυρίως δε διασφαλίζεται ότι η τιμή του εισιτηρίου θα παραμείνει ένα ευρώ, αφού σύμφωνα με την παράγραφο δ του άρθρου Α: « θεσπίζεται η υποχρέωση των εταιρειών ΚΤΕΛ ΑΤΤΙΚΗΣ ΑΕ και ΚΤΕΛ ΘΕΣ/ΚΗΣ ΑΕ να εγκαταστήσουν συστήματα τηλεματικής και συστήματα λειτουργίας ηλεκτρονικού εισιτηρίου ,εντός 4 μηνών από τη δημοσίευση του παρόντος νόμου »
Επίσης, αβέβαιη και επισφαλής είναι η θέση των εργαζομένων, αφού στο άρθρο Α παρ. γ καθορίζεται ότι: « στις συμβάσεις που θα συνάπτονται μεταξύ ΟΣΕΘ ΑΕ και ΚΤΕΛ ΘΕΣ/ΚΗΣ ΑΕ θα καθορίζεται ο τρόπος σύμπραξης και διάθεσης των υλικών και ανθρώπινων πόρων από τους συμβαλλόμενους ».
Επειδή η κατάσταση σχετικά με το παρεχόμενο συγκοινωνιακό έργο στην Π.Ε. Θεσσαλονίκης είναι ιδιαίτερα σοβαρή και οι διαμαρτυρίες των πολιτών αυξάνονται συνεχώς,
Επειδή η δρομολόγηση της εισόδου ιδιωτών μέσω των ΚΤΕΛ ή του ειδικού μεταφορέα επιβατών (??) θα επιβαρύνει ακόμα περισσότερο την ήδη άσχημη κατάσταση που επικρατεί στην Π.Ε. Θεσσαλονίκης,
Επειδή δίνεται και η δυνατότητα στους ΟΤΑ Α και Β βαθμού να παρέχουν συγκοινωνιακό έργο,

Ερωτάστε και ελέγχεστε:

1. Τι πρωτοβουλίες θα αναλάβει η Μητροπολιτική Επιτροπή Θεσσαλονίκης της Π.Κ.Μ. ώστε :

• Να αποσυρθεί άμεσα η τροπολογία.

• Να μην περάσουν στους ιδιώτες οι συγκοινωνίες του νομού, και να μην συμβούν ξανά όσα συνέβησαν όταν ήταν ο ΟΑΣΘ στους ιδιώτες.

• Να διασφαλιστεί η ασφάλεια, η ποιότητα, και η λειτουργικότητα του παρεχόμενου συγκοινωνιακού έργου.

• Να διασφαλιστεί η τιμή του εισιτηρίου στο ένα ευρώ, καθώς και οι δωρεάν μετακινήσεις των ανέργων που ήδη υπάρχουν, των μαθητών, των φοιτητών και των ευπαθών ομάδων.

• Να διασφαλιστούν οι εργασιακές σχέσεις του συνόλου του προσωπικού του ΟΑΣΘ, το οποίο ήδη έχει αποδεχθεί σοβαρές περικοπές στους μισθούς του.

2. Έχει προηγηθεί διαβούλευση με την Π.Κ.Μ. σχετικά με τη δυνατότητα παροχής από την Π.Κ.Μ. του αντίστοιχου συγκοινωνιακού έργου ?

Χαραλαμπίδου Δέσποινα, τακτικό μέλος της Μ.Ε. της Π.Κ.Μ.
Θεοδωρόπουλος Γιώργος, αναπληρωματικό μέλος της Μ.Ε. της Π.Κ.Μ. και Περιφερειακοί σύμβουλοι της Π.Κ.Μ.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.