Αλλάζουν όλα στην Ελληνική Βιομηχανία Οχημάτων, μετά την 28η Αυγούστου, όπου λήγει και τυπικά ο δεύτερος διεθνής διαγωνισμός πώλησης των στοιχείων της εταιρίας, υπό τον εκκαθαριστή, την εταιρία Ernst&Young.

Πληφορορίες του σάιτ μας, αναφέρουν ότι και ο δεύτερος διαγωνισμός θα κριθεί άγονος, καθώς μέχρι και σήμερα δεν υπάρχει κατατεθειμένη προσφορά, ένα στοιχείο που γνωρίζουν πολύ καλά και στελέχη της κυβέρνησης.

Πλέον, η κυβέρνηση σχεδιάζει να αλλάξει όλα τα δεδομένα και να πάρει την κατάσταση στα χέρια της, με το πρώτο βήμα να είναι η αποκαθήλωση του ειδικού εκκαθαριστή και η επιστροφή του φακέλου της ΕΛΒΟ στο υπουργείο Οικονομικών και τον αρμόδιο υπουργό Ευκλείδη Τσακαλώτο.

“Αυτή η κίνηση, το σταμάτημα της ειδικής εκκαθάρισης θα έπρεπε να γίνει εδώ και πολύ καιρό από την κυβέρνηση, η οποία έπρεπε να σταματήσει την ειδική εκκαθάριση που άρχισε το 2014 επί κυβερνήσεως Σαμαρά”, τονίζουν στο newreport.gr άνθρωποι που γνωρίζουν πράγματα και καταστάσεις και κινούνται στον χώρο των εξοπλιστικών.

Η επόμενη μέρα για την ΕΛΒΟ και το μέλλον της εταιρίας θα καθοριστεί από το αποτέλεσμα του δεύτερου διεθνή διαγωνισμού, με τιμή εκκίνησης τα 10 εκατομμύρια ευρώ.

Πληροφορίες του σάιτ μας, newreport.gr, αναφέρουν ότι ούτε η Krauss-Maffei Wegmann, αλλά ούτε και η Paramount Group κατέθεσαν νέο φάκελο προσφοράς, ουτε προτίθενται να καταθέσουν μέσα στις επόμενες ημέρες, πράγμα που σημαίνει ότι ο διαγωνισμός βγαίνει και πάλι άγονος, από τη στιγμή που δεν κατατέθηκε προσφορά από τις προαναφερόμενες εταιρίες ή από άλλη εταιρία.

Οι δύο προαναφερόμενες εταιρίες είχαν συμμετέχει στον προηγούμενο διαγωνισμό, τον οποίο ο ειδικός εκκαθαριστής κήρυξε άγονο, χωρίς να γίνουν γνωστοί οι λόγοι που ακυρώθηκε ο διαγωνισμός και εδώ υπάρχει ένα μεμπτό σημείο που χρήζει έρευνας από την ίδια την κυβέρνηση…

Η επόμενη μέρα για την ΕΛΒΟ

Πρώτο βήμα, αρχής γενομένης από την 29η Αυγούστου, μία ημέρα μετά την καταλυτική ημερομηνία, είναι το υπουργείο Οικονομικών να παύσει τον ειδικό εκκαθαριστή από τα καθήκοντά του, από τη στιγμή που απέτυχε να κάνει τη δουλειά του, να βρει δηλαδή επενδυτή που θα αναλάβει την ΕΛΒΟ.

Αυτό θα γίνει για να μην φτάσει η ΕΛΒΟ στον “ξαφνικό θάνατο”, όπου βάση νόμου και από τη στιγμή που κρίθηκαν δύο διεθνείς διαγωνισμοί άγονοι, ο ειδικός εκκαθαριστής έχει το δικαίωμα να βγάλει τεμαχισμένη την εταιρία προς πώληση, δηλαδή να εκποιήσει τα περιουσιακά στοιχεία της εταιρίας μεμονωμένα και σε τιμή πολύ χαμηλότερη από ότι ήδη έχει προκηρυχθεί μέσω των δύο διεθνών διαγωνισμών.

Από κει και πέρα και σύμφωνα με τις πληροφορίες του newreport.gr, θα συσταθεί μία επιτροπή από τρία υπουργεία, το Οικονομικών, το Εθνικής Άμυνας και το Ανάπτυξης, η οποία επιτροπή θα κληθεί να “τρέξει” την επόμενη μέρα για την εταιρία. Αυτή η επιτροπή θα έχει ως στόχο τόσο την εξυγίανση της εταιρίας, όσο κυρίως την εύρεση ενός τρόπου πλήρης επαναλειτουργίας της ΕΛΒΟ, με το επικρατέστερο μοντέλο να είναι αυτό της Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού τομεά, το γνωστό μοντέλο ΣΔΙΤ.

Υπάρχει ήδη μία εταιρία που ενδιαφέρεται να συμμετέχει σε αυτό το νέο μοντέλο, έχει ήδη έρθει σε επαφή με υψηλόβαθμα στελέχη της κυβέρνησης, έχουν γίνει οι πρώτες συναντήσεις σε υπουργικά γραφεία και απομένει να συνταχθούν τα απαραίτητα έγγραφα και να αρχίσει η διαδικασία για την επόμενη μέρα για την ΕΛΒΟ.

Εδώ θα διαδραματίσει σημαντικό ρόλο ο ΟΑΣΘ, ο οποίος θα αποτελεί και έναν μεγάλο “πελάτη” της ΕΛΒΟ, με επισκευές λεωφορείων, ενώ ήδη έχουν αρχίσει οι προπαρασκευαστικές μελέτες για να δοθεί δουλειά στην ΕΛΒΟ από τον Ελληνικό Στρατό (τζιπ, φορτηγά και τανκ), το υπουργείο Υγείας (ασθενοφόρα), το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη (οχήματα της αστυνομίας και ίσως επισκευή κάποιων καναντέρ).
Ειδικά για τα καναντέρ, η ενδιαφερόμενη εταιρία έχει ήδη καταθέσει πρόταση για επισκευή των κινητήρων των καναντέρ, με τη συμβολή μηχανικών της ελληνικής αεροπορίας και η πρόταση αυτή εκκρεμμεί!
Από την άλλη, έχει τεθεί στο τραπέζι από τον ενδιαφερόμενο επενδυτή που θα αναλάβει σε σύμπραξη με το ελληνικό δημόσιο την ΕΛΒΟ, η παραγωγή συγκεκριμένου μοντέλου τεθωρακισμένων αρμάτων μάχης (σ.σ. δεν αναφερόμαστε στα γερμανικά Leopard…).
Μάλιστα, υπάρχουν οι διαβεβαιώσεις ότι θα γίνουν επενδύσεις σε εξοπλισμό μέσα στην ΕΛΒΟ, αρκεί να προχωρήσει το νέο μοντέλο.

Το μέλλον των εργαζομένων

Οι εργαζόμενοι της ΕΛΒΟ, οι οποίοι στην πλειοψηφία τους έχουν καταθέσει χαρτιά για μετάταξη, κάθονται σε αναμμένα κάρβουνα, γιατί δεν γνωρίζουν το μέλλον τους. Σύμφωνα με το δικό μας ρεπορτάζ, στη νέα κατάσταση για την εταιρία, αναμένεται να επαναπροσδιοριστούν οι ρόλοι όλων των εργαζομένων, ενώ σε πρώτη φάση αναμένεται να διερευνηθούν οι νέες συμβάσεις εργασίας που έγιναν με τον ειδικό εκκαθαριστή.
Στόχος της κυβέρνησης και του νέου μοντέλου για την ΕΛΒΟ, είναι να προκύψουν περισσότερες θέσεις εργασίας, αλλά οι υπάρχοντες εργαζόμενοι αναμένεται να περάσουν από αξιολόγηση…

Είναι πολύ λεπτό το θέμα και χρειάζεται ειδικούς χειρισμούς, τόσο από τη νέα κατάσταση που δημιουργείται από την κυβέρνηση, αλλά και από τους ίδιους τους εργαζόμενους, οι οποίοι αναγκάστηκαν να προχωρήσουν σε προσωπικά αιτήματα μετάταξης προκειμένου να μην βρεθούν “στον δρόμο”.

Τώρα το παιχνίδι αλλάζει και από τη στιγμή που θα υπάρχει ένα πλάνο πλήρους επαναλειτουργίας της ΕΛΒΟ, θεωρείται σίγουρο ότι πρέπει να επανδρωθεί η εταιρία για να μπορεί να βγάλει σε πέρας τον όγκο της δουλειάς που αναμένεται να έρθει. Δεν έχουν περάσει, άλλωστε, και πάρα πολλά χρόνια που στην ΕΛΒΟ εργάζονται μέχρι και 1.200 άτομα, μία κατάσταση που αναπωλούν οι εργαζόμενοι…

Μία κατάσταση, όμως, που άλλαξε σταδιακά στην προηγούμενη αποτυχημένη απόπειρα με επενδυτή (βλέπε Μυτιληναίος) και αυτό θα πρέπει να εξεταστεί διεξοδικά, για να μην έχουμε επανάληψη τέτοιων φαινομένων.

Ποιος θα ωφελούσε ο τεμαχισμός της ΕΛΒΟ;

Όλες οι κινήσεις της κυβέρνησης στο θέμα της ΕΛΒΟ, γίνονται για έναν πολύ σημαντικό λόγο: για να μην τεμαχιστεί -βάση νομοθεσίας- η εταιρία, από τη στιγμή που και ο δεύτερος διαγωνισμός αναμένεται να κριθεί άγονος.

Πληροφορίες του σάιτ μας, αναφέρουν ότι υπάρχουν έγγραφα τα οποία έχουν αποστείλει οι Γερμανοί της ΚΜW, στα οποία αναγράφουν ότι δεν ενδιαφέρονται για την εξαγορά ολόκληρης της ΕΛΒΟ, παρά μόνο για κάποια ανταλλακτικά των Leopard και κυρίως για τα Αντισταθμιστικά Ωφέλη.

Τα Αντισταθμιστικά Ωφέλη (σ.σ. γνωστά ως ΑΩ) ήταν και είναι η “επένδυση” που έκανε η γερμανική KMW πριν από 10 και πλέον χρόνια, όταν παρέδωσε τα Leopard 2 στην Ελλάδα, δημιουργώντας στίβο μάχης, υπόστεγα στάθμευσης, κτηριακές εγκαταστάσεις συντήρησης, μεταχειρισμένα τεθωρακισμένα άρματα για υποστήριξη και ανταλλακτικά, μέσα στους χώρους της ΕΛΒΟ στη Σίνδο Θεσσαλονίκης.

Άρα, ο τεμαχισμός της ΕΛΒΟ εξυπηρετεί τους Γερμανούς και σίγουρα κάποιες άλλες εταιρίες μικρότερου βεληνεκούς που ενδιαφέρονται για συγκεκριμένα ανταλλακτικά που υπάρχουν στις αποθήκες της Ελληνικής Βιομηχανίας Οχημάτων και δεν μπορούσαν να “χτυπήσουν” ολόκληρο τον διαγωνισμό, όταν ο ειδικός εκκαθαριστής έβγαζε στο… σφυρί και τον δεύτερο διεθνή διαγωνισμό όπου πουλούσε μεταξύ άλλων οχήματα, οικόπεδα και ανταλλακτικά, χωρίς να προσδιορίζει μόνο στο θέμα των ανταλλακτικών σε ποια αναφέρεται…

Το θέμα είναι ότι θα πρέπει κάποια στιγμή, πέρα από τη σωτηρία της ΕΛΒΟ που είναι το πλέον ζητούνο, να αναζητηθούν ευθύνες για τον Γολγοθά που ανεβαίνει τα τελευταία χρόνια η εταιρία. Θα πρέπει να αναζητηθούν ευθύνες για το γεγονός ότι η εταιρία απαξιώθηκε για πολλά χρόνια και έφτασε ένα βήμα πριν τη διάλυση.

Υπάρχουν πολιτικές ευθύνες που πρέπει με κάποιον τρόπο να λάμψει η αλήθεια.
Ίσως, αρχικά, μία εισαγγελική έρευνα να ξεδιαλύνει το τοπίο…

Ίσως η σύσταση μίας εξεταστικής επιτροπής να ρίξει φως στην πολυετή περιπέτεια της ΕΛΒΟ, η οποία πρέπει να κρατηθεί ζωντανή και να αποτελέσει το ζωντανό παράδειγμα υγιούς και πραγματικής ανάπτυξης για τον τόπο.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.