Στην τελική ευθεία η ΕΛΒΟ: Νέος επενδυτής με 65%, 20% στο υπουργείο Οικονομίας και Άμυνας, 10% το υπουργείο Μεταφορών, 5% ως μέρισμα οι εργαζόμενοι

Sharing is caring!
0Shares

Στην τελική ευθεία για την επόμενη ημέρα μπαίνει η ΕΛΒΟ, μετά από μία μακρά περίοδο αβεβαιότητας για τους εργαζόμενους, αλλά και για το μέλλον του ίδιου του εργοστασίου.
Παρακάτω θα σας παραθέσουμε αυτούσια τη δήλωση του υπουργού Εθνικής Άμυνας, Πάνου Καμμένου, κατά τη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου που παραχώρησε στη ΔΕΘ, ενώ υπάρχουν και νεότερες εξελίξεις.

Αρχικά, θα πρέπει να αναφέρουμε ότι την ερχόμενη Δευτέρα 18 Σεπτεμβρίου, έχει οριστεί ραντεβού του επταμελούς σωματείου εργαζομένων της Ελληνικής Βιομηχανίας Οχημάτων με τους υπουργούς Εθνικής Άμυνας, Πάνο Καμμένο, τον αναπληρωτή υπουργό Δημήτρη Βίτσα στην Αθήνα, σε μία συνάντηση που θα παραβρίσκεται και ο υπουργός Οικονομικών, Ευκλείδης Τσακαλώτος.

Το ραντεβού οριστικοποιήθηκε πριν από δύο ημέρες, στη συνάντηση που είχε ο Πάνος Καμμένος με το σωματείο εργαζομένων στο ξενοδοχείο “Μακεδονία Παλλάς”, παρουσία και της πολιτεύτριας των Ανεξαρτήτων Ελλήνων και αντιπροέδρου της ΕΥΑΘ, κας. Στέλλας Βαλάνη-Ντολοπούλου, καθώς και ενός βουλευτή των Ανεξαρτήτων Ελλήνων.

Στη συνάντηση ο υπουργός Εθνικής Άμυνας εξέφρασε τη δυσαρέσκειά του για τη στάση που κράτησαν ο πρόεδρος και ο αντιπρόεδρος των εργαζομένων της ΕΛΒΟ στο αίτημα του εκπροσώπου της νοτιοαφρικάνικης εταιρίας Paramount Group, όταν ζητήθηκε συνάντηση με το σωματείο εργαζομένων.

Να τονίσουμε ότι βάση του ρεπορτάζ μας που επιβεβαιώνεται 100%, στους δύο διεθνείς διαγωνισμούς πώλησης της ΕΛΒΟ που έγινε από τον ειδικό εκκαθαριστή, την εταιρία Ernst&Young, πρόταση κατέθεσε μόνο η εταιρία Paramount Group, ενώ η γερμανική Krauss Maffei Wegmann κατέθεσε μόνο ένα έγγραφο το οποίο αναφέρει ότι δεν θα καταθέσει πρόταση, ευχόμενη στην ελληνική κυβέρνηση “καλή τύχη με την ΕΛΒΟ”.

Οπότε, μοναδική πρόταση για την εξαγορά της ΕΛΒΟ μέσω του πρώτου διαγωνισμού που άγνωστο γιατί, κρίθηκε άγονος, ήταν αυτή της Paramount Group. Στον δεύτερο διαγωνισμό που και πάλι κρίθηκε άγονος, δεν συμμετείχε καμία εταιρία!

Μετά, πάρθηκε η πολιτική απόφαση από την κυβέρνηση και τα συναρμόδια υπουργεία Οικονομικων και Άμυνας, να εκκινήσει η διαδικασία της απευθείας διαπραγμάτευσης με τους ενδιαφερόμενους επενδυτές και από τη στιγμή που υπάρχει μόνο η εταιρία Paramount Group, με τους αρμοδίους της νοτιοαφρικάνικης εταιρίας, ενώ ακούστηκε και το όνομα της κυπριακής εταιρίας ΜΙΜΑ, που λειτουργεί ως μεσάζοντας Τσεχοσλοβάκικης εταιρίας, χωρίς ωστόσο να υπάρχει κάτι νεότερο από αυτή την πλευρά.

Το ραντεβού εργαζομένων – υπουργών στην Αθήνα

Την ερχόμενη Δευτέρα, στις 10 το πρωί, το επταμελές σωματείο εργαζομένων κατεβαίνει στην Αθήνα για τη συνάντηση με τους υπουργούς Πάνο Καμμένο, Δημήτρη Βίτσα και Ευκλείδη Τσακαλώτο, με σκοπό -σύμφωνα με το ρεπορτάζ- να ξεκαθαρίσει η πολιτική ηγεσία προς τους εκπροσώπους των εργαζομένων, ότι η μοναδική λύση για να σωθεί η ΕΛΒΟ είναι η Σύμπραξη Ιδιωτικού Δημοσίου Τομέα (ΣΔΙΤ).

Βάση του ρεπορτάζ, αυτό που κυκλοφορεί έντονα ως φήμη και μάλλον εκεί θα καταλήξει η “ιστορία”, είναι η ΕΛΒΟ να περιέλθει κατά 65% στον νέο επενδυτή, ένα ποσοστό 20% να πάρουν τα υπουργεία Οικονομικών και Εθνικής Άμυνας για τις εγκαταστάσεις που υπάρχουν στο εργοστάσιο της Σίνδου, ένα 10% να λάβει το υπουργείο Μεταφορών για να μπορεί να επισκευάζει τα οχήματα από ΟΑΣΑ, ΟΑΣΘ, τρένα μέσα στην ΕΛΒΟ, ενώ η πρόταση από πλευράς επενδυτή που συναινεί και η κυβέρνηση, είναι να πάρουν ένα ποσοστό της τάξης του 5% οι ίδιοι οι εργαζόμενοι ως μέρισμα.

Πάντως, ο Πάνος Καμμένος στη συνάντηση που είχε με τους εργαζόμενους, ξεκαθάρισε ότι η πώληση της ΕΛΒΟ είναι μνημονιακό προαπαιτούμενο από την κυβέρνηση Σαμαρά-Βενιζέλου από το 2014 και για τον λόγο αυτό μπήκε ειδικός εκκαθαριστής στην εταιρία εκείνη τη χρονιά.

Η συνάντηση που θα γίνει στην Αθήνα την ερχόμενη εβδομάδα, εκτός από την ανάλυση που θα γίνει από τους αρμόδιους υπουργούς για το μοντέλο της επόμενης μέρας στην ΕΛΒΟ, θα ζητηθεί -σύμφωνα με πληροφορίες- η συναίνεση των εργαζομένων για τη μετάβαση σε ΣΔΙΤ με τον νέο επενδυτή και το ελληνικό δημόσιο.

Διασφαλίζονται θέσεις εργασίας και εργασιακά δικαιώματα

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του newreport.gr, ο Πάνος Καμμένος διεμήνυσε προς τους εργαζομένους ότι διασφαλίζονται οι 336 θέσεις εργασίας στην ΕΛΒΟ, εξασφαλίζονται τα εργασιακά δικαιώματα, ενώ υπάρχει πλάνο να διπλασιαστούν άμεσα οι θέσεις εργασίας.
Ενδεικτική είναι η ατάκα του υπουργού στη συνάντηση με τους εργαζόμενους, όπου τους είπε ότι “ας δώσουμε την υπόσχεση ότι την 1η Ιανουαρίου 2018 θα ξεκινήσει η παραγωγή στην ΕΛΒΟ”.

Π.Καμμένος: Μόνη λύση για την ΕΛΒΟ η ΣΔΙΤ

Ο Πάνος Καμμένος στη συνέντευξη Τύπου στη ΔΕΘ, πριν από δύο ημέρες, ρωτήθηκε για την ΕΛΒΟ και είπε:

“Σας ευχαριστώ πολύ για την ερώτηση. Πραγματικά ήθελα να πάρω θέση για την ΕΛΒΟ. Μετά τη συνέντευξη Τύπου έχω συνάντηση με το σωματείο εργαζομένων. Επειδή άκουσα τον αντιπρόεδρο του σωματείου σε μία πρωινή εκπομπή στον ΣΚΑΪ την προηγούμενη εβδομάδα, θέλω να ξεκαθαρίσω ορισμένα πράγματα. Πρώτα απ’ όλα οι μετοχές της ΕΛΒΟ δεν βρίσκονται στο υπουργείο Άμυνας, αλλά στο υπουργείο Οικονομίας. Αρα ουσιαστική αρμοδιότητα το υπουργείο Άμυνας δεν έχει. Θέλουμε την αρμοδιότητα αυτή, διότι θεωρούμε ότι η αμυντική βιομηχανία αποτελεί ένα εθνικό εργαλείο. Πιστεύουμε ότι και η ΕΛΒΟ, και η ΕΑΒ και τα ΕΑΣ πρέπει να περιέλθουν στο υπουργείο Εθνικής Άμυνας.

Δεύτερον, την αρμοδιότητα στο υπουργείο Άμυνας την έχει ο κ. Βίτσας, με τον οποίο έχω μία άριστη συνεργασία. Παρότι είδα να γράφονται διάφορα, με τον κ. Βίτσα έχουμε μία εξαιρετική συνεργασία.

Τρίτον, η ΕΛΒΟ έχει οδηγηθεί από την κυβέρνηση Σαμαρά – Βενιζέλου σε ειδική εκκαθάριση. Έχει μπει ειδικός εκκαθαριστής ο οποίος έχει και την ευθύνη διεξαγωγής διαγωνισμών για την ΕΛΒΟ. Ποια είναι η θέση μου; Η θέση μου και η θέση των Ανεξάρτητων Ελλήνων και της κυβέρνησης είναι ότι η ΕΛΒΟ θα πρέπει να λειτουργήσει. Μακάρι να μπορούσε να λειτουργήσει με έλεγχο του δημοσίου. Όμως η κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει η ΕΛΒΟ μέχρι σήμερα από την κυβέρνηση Σαμαρά – Βενιζέλου, από τον κ.Βενιζέλο να κάνει κουμάντο περισσότερο, για να αναστραφεί χρειάζεται κατά την άποψή μου είναι η μόνη λύση, μία σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιωτικού τομέα.

Για την ΕΛΒΟ έγινε ο πρώτος διαγωνισμός από τον έχοντα την ευθύνη διαχειριστή, συμμετείχε μόνο μία εταιρία, συμμετείχε η εταιρία Paramount από τη Νότια Αφρική. Την οποία εταιρία Paramount από τη Νότια Αφρική δεν σας κρύβω ότι τη βρήκαμε εμείς στη Διεθνή έκθεση του Ντουμπάι πριν από 1-2 χρόνια, πρόκειται για έναν κολοσσό και τους προτείναμε να έρθουν να δουν την ΕΛΒΟ για να δούμε τις πιθανότητες συνεργασίας. Εχουν κάθε συμφέρον να έρθουν στην Ευρώπη, διότι αντιλαμβάνεστε ότι ένα προϊόν που βγάζουν στη Νότιο Αφρική δεν έχει πιστοποίηση ΝΑΤΟ και Ευρωπαϊκής Ένωσης. Αν το ίδιο προϊόν στην εξαιρετική γραμμή που έχει η ΕΛΒΟ και με τους εξαιρετικούς εργαζόμενους που έχουν πιστοποιήσεις, τα ίδια προϊόντα θα μπορούν να ανοίξουν σε όλες τις αγορές. Η δε ΕΛΒΟ έχει αυτή τη στιγμή έτοιμες δουλειές που μπορεί να πάρει και να ξεκινήσει να πάει μπροστά. Παρότι ζήτησε ο επενδυτής από τους εργαζόμενους να τους συναντήσει, ο πρόεδρος των εργαζομένων το αρνήθηκε. Εγώ χθες ενημέρωσα τα υπόλοιπα μέλη του σωματείου και γι’ αυτό ζήτησα να τους δω όλους μαζί, και τον πρόεδρο και τον αντιπρόεδρο και το σωματείο γιατί πιστεύω ότι πρέπει να συναντηθούν.

Στη δεύτερη φάση εμφανίστηκε πάλι η εταιρία Krauss Maffei. Θα θυμίσω ότι η εταιρία Krauss Maffei ήταν η εταιρία που με τον Μυτιληναίο πήραν την εταιρία και την κλείσανε. Και βεβαίως κάθε συμφέρον έχουν άλλες ευρωπαϊκές εταιρίες η ΕΛΒΟ να μη λειτουργήσει. Τελικά η Krauss Maffei δεν κατέθεσε οικονομική προσφορά.

Τώρα είναι στα χέρια του διαχειριστή να προχωρήσει σε διαπραγματεύσεις. Η άποψή μου είναι με τη συνεργασία των εργαζομένων, γιατί αν δεν υπάρχει συνεργασία με τους εργαζόμενους δεν μπορεί να γίνει τίποτα, και μάλιστα η πρόταση είναι αν θέλουν να πάρουν και ένα ποσοστό οι εργαζόμενοι από την επιχείρηση. Να υπάρχει μία σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα, και ο κ. Σπίρτζης θα βοηθήσει με τα λεωφορεία, τα καινούρια λεωφορεία τα οποία θα παραχθούν και με τα βαγόνια των τρένων, και εμείς από το υπουργείο Εθνικής Άμυνας έχουμε συμφέρον και θέλουμε να λειτουργήσει η ΕΛΒΟ διότι δεν έχουμε κανέναν άλλο λόγο να στέλνουμε στο εξωτερικό, παραδείγματος χάρη τα BMP 1 που πουλήθηκαν προς την Αίγυπτο.

Πιστεύω ότι πρέπει να βρεθεί μία λύση και με τη συμβολή των εργαζομένων να μπει ένας νέος επενδυτής, να βάλει χρήματα, γιατί το χρειαζόμαστε να βάλει χρήματα, για να πάρουν πάλι μπροστά οι γραμμές παραγωγής και βεβαίως να συμμετέχει και το δημόσιο όπως έχουμε δεσμευτεί. Αυτή πιστεύω θα είναι η καλύτερη λύση, δημόσια την προτείνω προς τους εργαζόμενους από αυτή τη συνέντευξη Τύπου”.

Επιτροπή από τα υπουργεία Οικονομικών-Άμυνας για τις διαπραγματεύσεις με τον επενδυτή

Αυτό που απομένει για να αρχίσουν οι διαπραγματεύσεις με τον ενδιαφερόμενο επενδυτή, για την πώληση της ΕΛΒΟ με τους παραπάνω όρους και κυρίως με άγνωστο το τίμημα, είναι να συγκροτηθεί επιτροπή από παράγοντες των υπουργείων Οικονομικών και Άμυνας. Αυτή η επιτροπή θα καθίσει στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων με τον ενδιαφερόμενο επενδυτή, από μηδενική βάση. Δηλαδή, δεν ισχύει το τίμημα των 10 εκατομμυρίων ευρώ που είχε τεθεί ως τιμή εκκίνησης τους δύο διεθνείς διαγωνισμούς που τελικά κρίθηκαν άγονοι.

Βάση του ρεπορτάζ, το τίμημα των 10 εκατομμυρίων ευρώ το είχε θέσει από μόνος του ο ειδικός εκκαθαριστής και αυτό ειπώθηκε στη συνάντηση του Πάνου Καμμένους με τους εργαζόμενους της ΕΛΒΟ.

Όταν λοιπόν συσταθεί η επιτροπή, που λογικά θα γίνει μέσα στις επόμενες ημέρες, θα αρχίσουν οι διαπραγματεύσεις. Εκεί θα φανούν τα πάντα και κυρίως θα εξακριβωθεί το ποσοστό που θα έχει το δημόσιο, το ποσοστό του επενδυτή με το business plan που θα καταθέσει και πολλά άλλα.

Οι διαπραγματεύσεις όταν αρχίσουν, θα είναι τμηματικές. Θα αρχίσουν με τον ιδιοκτήτη ή τον διευθύνοντα σύμβουλο των ενδιαφερόμενων εταιριών, ενώ αναμένεται σταδιακά να μεταβούν στην Αθήνα για τις διαπραγματεύσεις εξειδικευμένα κλιμάκια των ενδιαφερόμενων επενδυτών που θα πρέπει να περάσουν και από τις εγκαταστάσεις της ΕΛΒΟ, για να δουν τι υπάρχει και κυρίως, τι δεν υπάρχει!

Sharing is caring!
0Shares

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.