Στην Ελλάδα τούς… βρώμαγε, κι όμως στην Αμερική έκλεισε deal εκατομμυρίων ευρώ.

Ο λόγος για τη Νοτιοαφρικανική εταιρία Paramount Group, η οποία αποκλείστηκε από τον διεθνή διαγωνισμό για την εξαγορά της Ελληνικής Βιομηχανίας Οχημάτων, μετά από απόφαση κυβέρνησης και ειδικού εκκαθαριστή. Ωστόσο, η συγκεκριμένη εταιρία, έκλεισε συμφωνία άνω των 10 εκατομμυρίων ευρώ με την κυβέρνηση των ΗΠΑ, μέσω διαγωνισμού της αεροπορίας των ΗΠΑ.

Το πρότζεκτ, για το οποίο αναφέρθηκε εκτενώς ο διεθνής Τύπος, αφορά το επόμενο πιο ελαφρύ πολεμικό αεροσκάφος υποστήριξης και αναγνώρισης της αμερικανικής αεροπορίας και όπως φαίνεται, θα είναι το νοτιοαφρικάνικο αεροσκάφος ονόματι Mwari, των εταιρειών Aerosud και Paramount Group.

Σύμφωνα με τον διεθνή Τύπο, «το Νοτιοαφρικανικό αεροσκάφος Mwari ή αλλιώς Bronco II αναπτύχθηκε από τις εταιρείες Aerosud και Paramount Group την περίοδο 2011-2014 με την πρώτη πτήση να πραγματοποιείται την 26η Ιουλίου του 2014.

Το αεροσκάφος αρχικά είχε ονομαστεί AHRLAC (Advanced High Performance, Reconnaissance Light Air Craft) και επρόκειτο για ένα διθέσιο αεροσκάφος, το οποίο ήταν εξοπλισμένο με ένα κινητήρα Pratt&Whitney PT6-66B απόδοσης 950 ίππων που επιτρέπει στο αεροσκάφος να ίπταται με μέγιστη ταχύτητα 504 χλμ/ώρα, να πετυχαίνει εμβέλεια 2.130 χλμ, αυτονομία 7-10 ώρες και επιχειρησιακή οροφή 9.450 μέτρα.

Το AHRLAC έχει μήκος 10,3 μέτρα, άνοιγμα πτερύγων 11,9 μέτρα, βάρος κενό 2 τόνοι, μέγιστο βάρος απογείωσης 3,8 τόνους, ενώ για την απογείωση του απαιτείται διάδρομος 500 μέτρων.

Το AHRLAC διαθέτει έξι σημεία, όπου μπορεί να τοποθετηθεί οπλισμό, ενώ διαθέτει και ένα πυροβόλο τύπου F2 των 20 χλστ. Το αεροσκάφος μπορεί να φέρει οπλισμό συνολικού βάρους 800 κιλών και πιο ειδικά βόμβες ελεύθερης πτώσης τύπου Mk81 των 250lb ή Mk82 των 500lb, καθώς και τους νοτιοαφρικανικούς αντιαρματικούς πυραύλους τύπου Mokopa.

Δύο χρόνια μετα την πρώτη πτήση του Mwari/Bronco II η κοινοπραξία υπέγραψε συμφωνία με την εταιρεία Boeing για την περεταίρω αναβάθμιση του αεροσκάφους αξιοποιώντας την τεχνολογία και τα συστήματα της αμερικανικής εταιρείας με έμβαση στους τομείς συλλογής πληροφοριών, επιτήρησης, αναγνώρισης (ISR) και ελαφριάς κρούσης.

Σύμφωνα με ανακοίνωση της Αεροπορίας των ΗΠΑ το πρόγραμμα OA-X περιλαμβάνει την απόκτηση 300 αεροσκαφών σε βάθος χρόνου. Όσον αφορά το κόστος απόκτησης της αρχικής έκδοσης του αεροσκάφους το AHRLAC η κατασκευάστρια κοινοπραξία το προσδιορίζει λιγότερο από 10 εκατ. δολάρια».

Τι γίνεται με την ΕΛΒΟ

Όλα είναι ρευστά για το μέλλον της ΕΛΒΟ. Ο τέταρτος διεθνής διαγωνισμός για την πώληση της εταιρίας βρίσκεται στον… αέρα, έπειτα από τους τρεις πρώτους που κρίθηκαν άγονοι, όπως σας έχουμε ενημερώσει εκτενώς μέσα από το σάιτ μας, https://newreport.gr.

Πρόσφατα, πραγματοποιήθηκε συνάντηση εκπροσώπων της Ελληνικής Αμυντικής Βιομηχανίας με Εκπροσώπους της Εταιρείας KMW.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με επίσημη ενημέρωση από τη Γενική Διεύθυνση Αμυντικών Εξοπλισμών και Επενδύσεων, του υπουργείου Εθνικής Άμυνας, «την 14 Φεβρουαρίου 2018 πραγματοποιήθηκε συνάντηση εκπροσώπων εταιρειών της Ελληνικής Αμυντικής Βιομηχανίας με εκπροσώπους της εταιρείας KMW, στις εγκαταστάσεις της ΓΔΑΕΕ, παρουσία του Διευθυντού ΓΔΑΕΕ/ΔΑΕΤΕ για ανταλλαγή πληροφοριών στο πλαίσιο του προγράμματος «OPTIMISATION OF THE MAIN BATTLE TANK CAPABILITY IN EUROPE WITH INITIAL FOCUS ON OMBT» του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Άμυνας (ΕΟΑ)».

Από την άλλη, υπάρχει πληροφορία στο σάιτ μας για επικείμενες συναντήσεις μέσα στον μήνα Μάρτιο, μεταξύ ενδιαφερόμενων επενδυτών και υψηλόβαθμων στελεχών του υπουργείου Άμυνας και κυρίως με την πολιτική του ηγεσία, ενώ όλο το προηγούμενο διάστημα, από τον Σεπτέμβριο του 2017 μέχρι και σήμερα, έγιναν συναντήσεις του ειδικού εκκαθαριστή με εκπροσώπους ενδιαφερόμενων επενδυτών, χωρίς να προκύψει κάποιο χειροπιαστό αποτέλεσμα. Τουλάχιστον, από τη στιγμή που ακόμη δεν έχει βγει στη δημοσιότητα ο τέταρτος κατά σειρά διεθνής διαγωνισμός για την πώληση της Ελληνικής Βιομηχανίας Οχημάτων, ο οποίος έπρεπε κανονικά να εκδοθεί εδώ και αρκετούς μήνες, χωρίς να υπάρχει τίμημα εξαγοράς, σε αντίθεση με τους προηγούμενους που είχαν ως τιμή εκκίνησης τα 10 εκατομμύρια ευρώ.

Αυτή τη στιγμή, πάντως, οι εργαζόμενοι στην ΕΛΒΟ προχωρούν καθημερινά στην επισκευή λεωφορείων από τον στόλο του ΟΑΣΘ, με το μνημόνιο συνεργασίας να προβλέπει τιμολόγηση εργασιών ανά λεωφορείο, επισκευή και πληρωμή εργασιών.