Ο Χρήστος Σπίρτζης

«Ανάσα» στο κυκλοφοριακό και στην ασφαλή διέλευση κατοίκων και οχημάτων, θα αποτελέσουν οι κάτω διαβάσεις σιδηροδρομικών γραμμών, στον δήμο Μενεμένης Θεσσαλονίκης, έργο που αναμένεται να ολοκληρωθεί μέσα στο καλοκαίρι. Τον χώρο του εργοταξίου επισκέφθηκε το πρωί ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης, ο οποίος ενημερώθηκε από τους επιβλέποντες του έργου, για την πορεία εξέλιξης των εργασιών.
«Το έργο ολοκληρώνεται, το χρονοδιάγραμμα ορίζει για τέλος Αυγούστου αλλά επί της ουσίας θα είναι πολύ νωρίτερα έτοιμο. Είναι ένα σημαντικό έργο και για την σιδηροδρομική υποδομή, αλλά και για την αναβάθμιση του αστικού ιστού και του δήμου της Θεσσαλονίκης γενικότερα», τόνισε μετά την επίσκεψη ο υπουργός. Αναφερόμενος, παράλληλα, στην ολοκλήρωση των σιδηροδρομικών έργων μεταξύ Αθήνας και Θεσσαλονίκης, υπογράμμισε ότι «μετά από πολλά χρόνια θα έχουμε μια αξιόπιστη σύμβαση για τους σιδηρόδρομους, συνδέσεις με τις κρίσιμες υποδομές της χώρας όπως είναι τα λιμάνια και αλλαγή τοπίου στις επιβατικές μεταφορές αφού θα μπορούμε να πηγαίνουμε από τη Θεσσαλονίκη – Αθήνα, μέσα σε 3 ώρες και 20 λεπτά».
«Κυρίως όμως», συνέχισε ο υπουργός, «θα μπορούμε να αναβαθμίσουμε περιοχές που διέρχονται οι σιδηροδρομικές γραμμές και στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη για να μην έχουμε το χάλι που είχαμε τα προηγούμενα χρόνια, με ισόπεδες διαβάσεις, με πολλά ατυχήματα και με βαριά πληγωμένο τον αστικό ιστό».
Όπως εξήγησε, αναλυτικότερα, ο προϊστάμενος της Διευθύνουσας υπηρεσίας του έργου, Θανάσης Κούτσουλας, «το έργο αφορά στην κατάργηση μιας ισόπεδης διάβασης, επί της οδού Αγίας Παρασκευής, με την κατασκευή δύο νέων τεχνικών, ένα τεχνικό για τα οχήματα μήκους 90 μέτρων και ένα έργο για τους πεζούς, μήκους 80 περίπου μέτρων».
«Πρόκειται για πολύ σημαντικό έργο για το κυκλοφοριακό γιατί η ύπαρξη ισόπεδης διάβασης, με τη διέλευση ταυτόχρονα και των αμαξοστοιχιών δημιουργούσε μεγάλες συμφορήσεις, ειδικά στην κίνηση των οχημάτων», πρόσθεσε ο κ.Κούτσουλας.
Σημειώνεται, ότι το έργο δίνει τη δυνατότητα κατάργησης της σημερινής ισόπεδης διάβασης των σιδηροδρομικών γραμμών, επί της οδού Αγ. Παρασκευής, με αποτέλεσμα τη βελτίωση των οδικών κυκλοφοριακών συνθηκών στην περιοχή και την ασφαλέστερη κίνηση πεζών και οχημάτων. Η ισόπεδη διάβαση, επί της οδού Αγ. Παρασκευής, είναι η μοναδική σύνδεση των περιοχών εκατέρωθεν των σιδηροδρομικών γραμμών, από τον Επιβατικό Σιδηροδρομικό Σταθμό Θεσσαλονίκης (οδός Αγίων Πάντων), έως την οδό Αγαμέμνονος (δυτικά του Δενδροποτάμου, στην περιοχή του Δήμου Ευόσμου).

Τον Απρίλιο ο διαγωνισμός για το το πρώτο εμπορευματικό κέντρο της «Σιδηροδρομικής Εγνατίας»

Ανοίγει ο δρόμος για την κατασκευή του πρώτου από τα τρία εμπορευματικά κέντρα, του σιδηροδρομικού άξονα που θα συνδέει τη Θεσσαλονίκη με τη Βουλγαρία και το Δούναβη. Όπως έκανε γνωστό απόψε από το βήμα του Περιφερειακού Συνεδρίου Κ. Μακεδονίας ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρ. Σπίρτζης, τον Απρίλιο θα ξεκινήσει ο διαγωνισμός για τη δημιουργία του εμπορευματικού κέντρου της Θεσσαλονίκης και στη συνέχεια θα ακολουθήσουν και τα άλλα δύο, στην Καβάλα και στην Αλεξανδρούπολη.
Η κατασκευή του σιδηροδρομικού άξονα Θεσσαλονίκη ? Καβάλα ? Αλεξανδρούπολη ? Μπουργκάς ? Ρούσε, όπως είπε ο υπουργός, θα αναβαθμίσει το ρόλο της Ελλάδας, αφού εκτός από τον τομέα των μεταφορών (με την παράκαμψη των Δαρδανελίων) τα τρία λιμάνια της Βόρειας Ελλάδας θα αποτελέσουν πόλο έλξης για μελλοντικές επενδύσεις. ?Υπάρχει παγκόσμιο ενδιαφέρον για την ολοκλήρωση του έργου?, υπογράμμισε ο κ. Σπίρτζης, προσθέτοντας ότι η ελληνοβουλγαρική εταιρία που θα συγκροτηθεί, σύντομα θα προχωρήσει στην αναζήτηση χρηματοδότησης μέσω της Ευρωπαϊκής Τράπεζας και ιδιωτικών κεφαλαίων. ?Αν η κάθε χώρα κατασκεύαζε το δικό της κομμάτι, πολύ φοβάμαι ότι το έργο δεν θα ολοκληρωνόταν?, είπε χαρακτηριστικά ο υπουργός, επισημαίνοντας ότι αυτή τη στιγμή η Ελλάδα και η Βουλγαρία έχουν κοινά συμφέροντα, ενώ σημείωσε ότι τα τρία ελληνικά λιμάνια (Θεσσαλονίκη ? Καβάλα και Αλεξανδρούπολη) θα έχουν τεράστια συγκριτικά πλεονεκτήματα, καθώς θα διαθέτουν αυτοκινητόδρομο, σιδηρόδρομο και αεροδρόμια.
Σε άλλο σημείο της ομιλίας του ζήτησε να υπάρξει κατανόηση από τους εκπροσώπους φορέων και κατοίκων περιοχών της Μακεδονίας, για τη νέα σιδηροδρομική χάραξη, η οποία θα συντομεύσει τη διαδρομή. ?Η σιδηροδρομική σύνδεση Θεσσαλονίκης ? Σερρών δεν θα ακυρωθεί, αλλά θα αναβαθμιστεί? είπε χαρακτηριστικά, τονίζοντας ότι τα προηγούμενα χρόνια υπήρχαν στρεβλές αντιλήψεις σε ό,τι αφορά τη χάραξη οδικών και σιδηροδρομικών δικτύων.
Ο κ. Σπίρτζης αναφέρθηκε επίσης και στην ολοκλήρωση της νέας σιδηροδρομικής γραμμής Αθήνα?Θεσσαλονίκη μέσα στον ερχόμενο Ιούνιο, που θα συντομεύσει τη διαδρομή σε 3 ώρες και 20 λεπτά και εξέφρασε την ελπίδα ότι στα εγκαίνια της ΔΕΘ, στις αρχές Σεπτεμβρίου 2018, θα γίνουν και τα πρώτα δρομολόγια με τα ?γρήγορα¨τρένα.
Καταλήγοντας, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών επισήμανε ότι η Ελλάδα θα πρέπει να συνεργαστεί με τις γειτονικές χώρες σε όλους τους τομείς, υπογραμμίζοντας ότι η αναζωπύρωση του εθνικισμού και οι λογικές που περιχαρακώνουν τα σύνορα είναι εκτός πραγματικότητας στη σύγχρονη εποχή.