Πορεία στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, πραγματοποιούν εργαζόμενοι της ΕΛΒΟ, οι οποίοι παραμένουν εδώ και τρεις μήνες απλήρωτοι, διαμαρτυρόμενοι επίσης για την απόφαση της κυβέρνησης να ιδιωτικοποιήσει την Ελληνική Βιομηχανία Οχημάτων.

Οι περίπου 330 εργαζόμενοι της ΕΛΒΟ κατέβηκαν σε διαμαρτυρία, που ξεκίνησε με συγκέντρωση στην πύλη του Οργανισμού Λιμένως Θεσσαλονίκης και εν συνεχεία πραγματοποίησαν πορεία στην παραλιακή λεωφόρο Νίκης, με τελικό προορισμό την ΕΡΤ3.

Τα συνθήματα που ακούστηκαν ήταν πολλά, κόντρα στην ιδιωτικοποίηση και την «ανάπτυξη» της κυβέρνησης…

Τα συνθήματα

Η ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΟΥΣ ΜΟΙΡΑΖΕΙ ΔΥΣΤΥΧΙΑ

ΑΠΛΗΡΩΤΟΙ ΤΡΕΙΣ ΜΗΝΕΣ ΣΤΟ ΒΑΘΟΣ ΑΝΕΡΓΙΑ

 

Η ΕΛΒΟ ΝΑ ΠΑΡΑΓΕΙ ΓΙΑ ΤΟΝ ΛΑΟ

ΚΑΙ ΟΧΙ ΓΙΑ ΤΑ ΚΕΡΔΗ ΤΩΝ ΙΔΙΩΤΩΝ

ΟΧΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΛΑΟ ΚΑΙ ΟΧΙ ΑΝΕΡΓΙΑ

Η ΕΚΚΑΘΑΡΙΣΗ ΤΟΥΣ ΣΚΟΡΠΑΕΙ ΔΥΣΤΥΧΙΑ

ΤΗΝ ΑΜΥΝΑ ΔΙΑΛΥΟΥΝ ΟΛΟΤΑΧΩΣ

Η ΕΛΒΟ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΤΣΙΦΛΙΚΙ ΚΑΝΕΝΩΣ

 

Η ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΟΥΣ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΑΠΑΤΗ

ΦΤΩΧΕΙΑ ΚΑΙ ΑΝΕΡΓΙΑ ΦΕΡΝΟΥΝ ΣΤΟΝ ΕΡΓΑΤΗ

 

ΝΟΜΟΣ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΔΙΚΙΟ ΤΟΥ ΕΡΓΑΤΗ

Η «ΔΙΚΑΙΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ» ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΑΠΑΤΗ

ΑΠΛΗΡΩΤΗ ΔΟΥΛΕΙΑ ΑΠΟΛΥΜΕΝΟΙ ΕΡΓΑΤΕΣ

ΕΤΣΙ ΠΛΟΥΤΙΖΟΥΝ ΟΙ ΚΕΦΑΛΑΙΟΚΡΑΤΕΣ

Τι γίνεται με την ΕΛΒΟ

Η ΕΛΒΟ πέρασε από 40 κύματα και αυτή τη στιγμή, έπειτα από χρόνια απαξίωσης από όλες τις μνημονιακές κυβερνήσεις, θυμίζει κουφάρι εγκαταλελειμμένου πλοίου, που αν δεν παρθούν άμεσα αποφάσεις, οδηγείται με μαθηματική ακρίβεια σε ναυάγιο…

Από τις αρχές Νοεμβρίου και έπειτα από δύο άγονους διαγωνισμούς πώλησης, ο ειδικός εκκαθαριστής με τριμελή επιτροπή των συναρμόδιων υπουργείων Οικονομικών και Εθνικής Άμυνας, έχουν έρθει σε απευθείας διαπραγμάτευση με επτά ενδιαφερόμενες εταιρίες, για την πώληση της ΕΛΒΟ.

Από τις επτά εταιρίες, μόνο οι δύο, η γερμανική Krauss Maffei Wergmann και η νοτιοαφρικάνικη Paramount Group «παίζουν δυνατά» για την εξαγορά της ΕΛΒΟ, αλλά υπό προϋποθέσεις.

Οι μεν Γερμανοί, που δεν κατέθεσαν φάκελο προσφοράς στους δύο πρώτους διεθνείς διαγωνισμούς, ζητούν -σύμφωνα με πληροφορίες- μόνο συγκεκριμένα κομμάτια της ΕΛΒΟ και δη τα Αντισταθμιστικά Ωφέλη, ενώ οι Νοτιοαφρικάνοι είχαν καταθέσει φάκελο στον πρώτο διαγωνισμό που κηρύχθηκε άγονος από τον εκκαθαριστή Μιχάλη Χουρδάκη της Ernst & Young και παραμένει ένα ερωτηματικό η στάση που θα κρατήσουν από δω και πέρα.

Η κυβέρνηση από την άλλη, προτίθεται δια μέσω του ειδικού εκκαθαριστή, να κηρύξει νέο διεθνή διαγωνισμό στα τέλη του τρέχοντος μήνα, χωρίς όμως να υπάρχει τίμημα, όπως υπήρχε στους δύο πρώτους διαγωνισμούς και είχε ως τιμή εκκίνησης για την εξαγορά της ΕΛΒΟ τα 10 εκατομμύρια ευρώ.

Σημειώνεται ότι μέχρι την Παρασκευή 17 Νοεμβρίου, οι ενδιαφερόμενες εταιρίες καλούνται να καταθέσουν οικονομική πρόταση και business plan για την εξαγορά της ΕΛΒΟ, χωρίς να υπάρχει σαφής εικόνα τι θα πράξουν, καθώς οι πληροφορίες είναι συγκεχυμένες. Ως… ράδιο αρβύλα ακούγεται ότι η KMW αναμένεται μέχρι αύριο Τετάρτη 15 Νοεμβρίου να καταθέσει πρόταση, κάτι που δεν είναι εύκολο να διασταυρωθεί, ενώ όπως προαναφέραμε, ενδιαφέρονται αποκλειστικά και μόνο για τα ΑΩ.

Οι υπόλοιπες εταιρίες, πλην της Paramount, ενδιαφέρονται όχι για την εξαγορά της ΕΛΒΟ, αλλά για συνεργασία σε επίπεδο επισκευών διαφόρων τύπων αρμάτων και οχημάτων, υπό προϋποθέσεις, έχοντας θέσει ως βασικό όρο να λήξει η «ομηρία» της ειδικής εκκαθάρισης.

Ο μεγαλύτερος φόβος των εργαζομένων είναι ο τεμαχισμός της ΕΛΒΟ, που θα σημάνει και τον ξαφνικό θάνατο της εταιρίας, κάτι που φαντάζει ως υπαρκτό σενάριο αν δεν προχωρήσουν οι απευθείας διαπραγματεύσεις με ενδιαφερόμενους επενδυτές.

Η λίστα της ντροπής!

Την ίδια ώρα, επικρατεί αναμπουμπούλα μέσα στο εργοστάσιο της ΕΛΒΟ μεταξύ των εργαζομένων, έπειτα από την είδηση που διαβάσατε αποκλειστικά στο σάιτ μας, newreport.gr, για την ύπαρξη λίστας περίπου 200 από τους 336 εργαζόμενους, που έχει συνταχθεί άγνωστο από ποιον, βρίσκεται στα χέρια των ενδιαφερόμενων επενδυτών και περιλαμβάνει κωδικούς εργαζομένων που θα παραμείνουν στην εταιρία όταν αυτή πωληθεί!

Ραντεβού στα υπουργικά γραφεία

Οι απλήρωτοι εργαζόμενοι της ΕΛΒΟ, οι οποίοι έχουν βρεθεί αρκετές φορές στα υπουργικά γραφεία, προκειμένου να λάβουν σαφείς απαντήσεις για το μέλλον της εταιρίας, έχουν προγραμματίσει νέα κάθοδο στην Αθήνα, για να ζητήσουν από τους συναρμόδιους υπουργούς να μάθουν τι μέλλει γενέσθαι…

Μέχρι στιγμής, δεν υπάρχει σαφή εικόνα, αν και η κυβέρνηση επιθυμεί να πουλήσει την εταιρία σε ενδιαφερόμενο επενδυτή και είτε απευθείας, είτε σε ένα διάστημα έξι μηνών, να μπει ως «μέτοχος» σε ένα μοντέλο Σύμπραξης Ιδιωτικού Δημοσίου Τομέα (ΣΔΙΤ). Υπάρχει και το plan b που αφορά τη σύμπραξη με άλλες κρατικές εταιρίες όπως είναι ο ΟΑΣΘ και ο ΟΑΣΑ ή την απευθείας ανάθεση στην ΕΛΒΟ της επισκευής οχημάτων των δύο προαναφερόμενων εταιριών και οχημάτων του στρατού και ασθενοφόρων.

Καμία απάντηση από το αρμόδιο υπουργείο Οικονομικών

Το newreport.gr ήρθε σε επικοινωνία τόσο με το υπουργείο Άμυνας, όσο και με το υπουργείο Οικονομικών, των δύο συναρμόδιων υπουργείων.

Από το υπουργείο Αμυνας είχε δοθεί η διαβεβαίωση ότι έχει δρομολογηθεί η πληρωμή των εργαζομένων, αλλά αυτό μέχρι στιγμής εδώ και τρεις μήνες δεν έχει γίνει. Από την άλλη, το υπουργείο Οικονομικών και το γραφείο του Ευκλείδη Τσακαλώτου, αν και έλαβε και προφορικά και γραπτά ερωτήσεις για την ΕΛΒΟ, αποφεύγει να απαντήσει στις οχλήσεις μας.

Αίτημα για συνάντηση με Τσίπρα

Την περασμένη εβδομάδα, το σωματείο εργαζομένων της ΕΛΒΟ μετέβη στο πρωθυπουργικό γραφείο στη Θεσσαλονίκη, όπου ζήτησαν από την Κατερίνα Νοτοπούλου, συνάντηση με τον πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα.

Η υπεύθυνη του πρωθυπουργικού γραφείο της Θεσσαλονίκης, επικοινώνησε με το υπουργείο Οικονομικών για να μάθει λεπτομέρειες για την ΕΛΒΟ, όσον αφορά τον διαγωνισμό πώλησης αλλά και το θέμα των πληρωμών, ωστόσο απάντηση δεν έλαβε.

Η ίδια, πάντως, διαβίβασε το αίτημα των εργαζομένων στο Μέγαρο Μαξίμου, αλλά απάντηση ακόμη δεν έχει έρθει…

Λίγες ημέρες νωρίτερα, οι εργαζόμενοι σε διαμαρτυρία που έκαναν μπροστά από το πρώην υπουργείο Μακεδονίας-Θράκης, συναντήθηκαν και με την υφυπουργό Μαρία Κόλλια-Τσαρουχά, η οποία ξεκαθάρισε ότι είναι αναρμόδια. Απορούμε, τελικά η συγκεκριμένη υφυπουργός τι ρόλο παίζει στην ευρύτερη περιοχή…